Samodzielne Stanowisko Pracy Powiatowego Rzecznika Konsumentów
Dariusz Dracewicz
KONTAKT:
Telefon: 536-905-111 (od poniedziałku do piątku)
E-mail: rzecznik
powiat [dot] pisz [dot] pl
WhatsApp: 536-905-111
Spotkania osobiste: W siedzibie Starostwa Powiatowego w Piszu przy ul. Warszawskiej 1, w godz. 16:00-20:00 w każdy poniedziałek (z wyłączeniem dni świątecznych).
Pisma tradycyjne: Wszelkie sprawy kierowane bezpośrednio do Starostwa są niezwłocznie przekazywane Rzecznikowi.
Zadania i Kompetencje Powiatowego Rzecznika Konsumentów:
1. Do zadań powiatowego rzecznika konsumentów należy w szczególności:
- Zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów;
- Składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony konsumentów;
- Występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów;
- Współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konsumenta i Konkurencji, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi;
- Wykonywanie innych zadań określonych w ustawie lub przepisach odrębnych.
2. Rzecznik konsumentów może w szczególności wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz przystępować, za ich zgodą, do toczącego się postepowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.